Igår kväll var jag inbjuden av en förening här Bankeryd för att visa bilder på deras årsmöte. Självklart vill man göra sitt bästa och därför lade jag ner en del tid på att försöka skapa ett intressant bildprogram att visa upp, mitt tema blev ”Södra Vättern”. En resa från Omberg på den östra sidan av Vättern till i nämnd ordning, Öland Brygga, Vista Kulle, Piren och Munsjön i Jönköping, Domsand i Habo samt slutligen Rävafallet söder om Brandstorp på Vättern västra sida. Sträckan mellan Omberg och Rävafallet är totalt 11,9 mil men ska du besöka alla dessa platser behöver du ändå ha flera dagar på dig. Ändå har jag hoppat över många andra intressanta platser längs den här sträckan.

Det jag nu gjort är att spela in ett bildspel med de bilder jag visade igår kväll som en film. Vill förvarna som att den är på drygt 8 minuter och jag vet att de flesta bara tittar på de första 30-40 sekunderna på filmer på tex You Tube. Men jag hoppas att det ändå blir några som tittar på hela filmen och kanske får lite inspiration till utflyktsmål nu när våren kommer allt närmar